Rozpětí 1-1,4m

JDF07 Gripen 1080 mm EDF 90 (4ST16144)

4ST16144

Nové

Polomaketa švédské stíhačky Gripen celobalsové konstrukce o rozpětí 1080mm pro dmychadlo 90mm a 10-12S LiPo. Potah matnou nažehlovací fólí s maketovým potiskem. Ovládané elevony, směrovka, výškovka, mechanický zatahovací podvozek.

Více informací

Tento produkt již není na skladě


Zakoupením produktu nasbírate až 147 věrnostních bodů. Váš košík bude mít celkem 147 bodů které můžete proměnit na slevový kupón v hodnotě 147 Kč.


14 716 Kč s DPH

Více informací

V roce 1979 začalo švédské ministerstvo obrany hledat nový víceúčelový letoun, schopný stíhacích, bitevních a průzkumných misí, a to jak nad pevninou, tak nad mořem. Stroj by měl nahradit zastarávající Saab 35 Draken a Saab 37 Viggen. Vývoj byl zadán společnosti SAAB, přičemž byla provedena srovnávací studie amerických letounů F-16 Fight Falcon, F/A-18 Hornet a Northrop F-20 Tigershark. Z několika připravených návrhů byl jako nejvhodnější vybrán Projekt 2105, později přejmenován na Projekt 2108 a Projekt 2110, který představoval lehký jednomotorový jednomístný inherentně nestabilní středoplošník vybavený technologií fly-by-wire, tedy s tzv. vrozenou nestabilitou. Jako motor byl zvolen Volvo-Flygmotor RM12, který byl licenční verzí General Electric F404-400. První koncept byl hotov roku 1981, roku 1984 začalo testování podsystémů a neletuschopný model byl dokončen roku 1986. Pojížděcí zkoušky byly zahájeny k příležitosti 50. výročí společnosti Saab 26. dubna 1987 a první prototyp vzlétl 9. prosince 1988.


Recenze

Napsat recenzi

JDF07 Gripen 1080 mm EDF 90 (4ST16144)

JDF07 Gripen 1080 mm EDF 90 (4ST16144)

Polomaketa švédské stíhačky Gripen celobalsové konstrukce o rozpětí 1080mm pro dmychadlo 90mm a 10-12S LiPo. Potah matnou nažehlovací fólí s maketovým potiskem. Ovládané elevony, směrovka, výškovka, mechanický zatahovací podvozek.

Napsat recenzi





Příslušenství

DOTAZ NA PRODUKT

Rádi Vám odpovíme na všechny vaše dotazy.